onsdag 7. desember 2011

NIB-utfordring: Jul i vårt hus

Årets siste utfordring hos NIB heter "Jul i vårt hus". Det er ikke helt jul i vårt hus ennå, 
det synes jeg det er altfor tidlig for. For meg starter julen når juleferien begynner. 
Men litt pynt blir det likevel i løpet av desember.



Adventsstake må man ha, og to lys er tent allerede.


På veggen har jeg festet papirstjerner med "lærertyggis".



Grått, hvitt og rødt er julefarger for meg.



Svibler lukter jul! Denne i vinduskarmen har to knopper, en ekte tvillingsvibel. 
Det er sånn en tvillingmamma tenker.  :)


Noen kongler bringer naturen inn i stua.


Vinduskarmen ved spiseplassen har også fått litt vinterlig pynt.
På lillejulaften kommer et mye større tre inn i stua, men inntil da 
får dette minitreet pryde vinduskarmen.


Dette var mitt bidrag til desemberutfordringen. Trykk her for å se flere! 

32 kommentarer:

  1. Fint og akkurat passe julete hos deg!!
    Nydelige bilder som vanlig!!
    Utrolig flott med de røde stjernene - så enkelt og dekorativt!!
    Lykke til!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  2. Så SUPERLURT med et bittelite tre på rot! Den ideen skal jeg jammen knabbe, det vokser noen sånne rundt omkring her som det definitivt må være lov å nappe opp! :)

    SvarSlett
  3. Koselig førjulstemning hjemme hos dere :) Akkurat passe slik det skal være før jul . Jeg ble helt betatt av det lille treet i norgesglasset :) :)

    Ha en fin dag :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Så mycket fint julpynt du har gjort. Renen var min favorit :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvarSlett
  5. Syns det er sååå koselig hos deg!! Her i hus er det fortsatt moderat pyntet, kommer mer siste uken før jul ja.. Og juletreet pyntes ikke før lillejuleaften :)

    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  6. Kjempe fint! Så koselig!
    Ja, det er litt tidlig å pynte til jul syns jeg også, men jeg tar frem litt og litt nå :-)
    Ha en fin fin dag!!
    Klem

    SvarSlett
  7. hei Trine!

    supersøtt det bildet med stjernene og lille pip-pip.
    ..også fint det med bare reinsdyret på planten..;)
    lykke masse til,
    jeg vil jo gjerne har gavekort - trenger å bytte ut alle håndklærne.
    (er ikke grå fløyel og gullrammer slik som Kid-dama i juryen liker?? HO HO)

    fin kveld til deg.
    KLEM

    SvarSlett
  8. Hei vennen!
    ...nydelig bidrag! Flinke!

    ....ikke helt fått ut "fingern" på juledekoren ennå jeg...vært så mye "greier" i det siste gitt...så ikke heeeelt det store bidraget fra meg denne gangen..men fikk vist litt julekort da i det minste*hihi*

    ...og stjerner! Det er ejg så veldig glad i til jul altså! Så her er det stjerner både her og der, og det kommer MER!

    ..jeg har klippet ut "tonnevis" med stjerner av tapet og papirrester, og tekstiler også når jeg tenker meg om...så kommer både stjerner på vegg, stjerner på gaver, på kort, dekor og julesnacks..*hihi*

    Ønsker deg en flott uke videre, søte du!
    klem fra meg

    SvarSlett
  9. Nydelig bidrag;)
    Delikat og lekkert, liker det sånn jeg ♥
    Og jeg elsker den lille poselensfuglen;)

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  10. Smukke lyse billeder :) Hvor er det dejligt hjemme hos jer :)

    Synes, det er lidt snyd, at I har det der NIB - det var vi ikke i Danmark, ellers er jeg da i hvert fald uvidende om det :)

    SvarSlett
  11. Flott bidrag her;) Lykke til, måtte den beste vinne. Tror du har gode sjanser her...;)

    SvarSlett
  12. Så fine bilder! Virkelig nydelige! Flott bidrag dette her :) Ha en strålende kveld! Henriette

    SvarSlett
  13. Vi bruker heller ikke å pynte så mye til jul allerede. Vanligvis kommer det fram litt etter litt, men helst etter den 11. Da har gutten min bursdag, så det blir mye bursdagstenking fram til da :)
    Synes du hadde det flott pyntet hos deg! Det lille treet er så fint! og stjernene på veggen så skjønne!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder!! :)

    Liker alt det jeg ser, du tar så fine bilder..
    ..så søte de stjernene er...

    *herlig inspirasjon*

    Stor klem fra Ida
    :)

    SvarSlett
  15. Hei!
    Takk for kommentar :) - og lykke til i utfordringen :)

    SvarSlett
  16. Liker utrolig godt din førjulspynting! Det er liksom "akkurat passe"! Jeg har også planen om å få meg en liten kvast inn i hus før det store treet,men får se hva jeg finner :-)

    SvarSlett
  17. Her var det skikkelig fin Høytrykk-julestemning :)
    Synes forresten det var akkurat passe mye jul hos deg jeg!
    Helt klart ett bidrag jeg vil se igjen...
    Hørte dere det? ;)
    Masse lykke til.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  18. Kjempefint!! Synes slike minigraner i vaser er så koselig!! Hadde tenkt å "plukke" en slik i dag men da jeg våknet hadde det kommet masse herlig og fin snø:)
    Ha en flott kveld!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  19. LEKKERT! Akkurat passe julete for desember, her er det også pynting sånn rett før (dvs vesle julaftan)

    SvarSlett
  20. Kjempelekkert! Akkurat passe julestemning. Vi er heller ikke de store julepynterne på denne tiden - men litt sniker seg jo inn:) Lille julaften er den store julepyntedagen her:)

    Gode dager videre til deg og dine - klem!

    SvarSlett
  21. Utrolig koselig med alle de stjernene rett på veggen :)

    Fineste kveld til deg.
    Her er det kos i sofakroken, før kveldstur med Nalahunden :)
    Klem

    SvarSlett
  22. Koselig stemning hos deg! Jeg synes ikke ddet alltid skal så mye til for å skake julestemning jeg -et lite grantre, så er du der ..:) Fint bidrag!

    -Hedda-

    SvarSlett
  23. Kjempefin jul hos deg! Rødt og stjerner er så fint.
    Og den lille granen gir virkelig stemning. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke bodde midt i asfaltjungelen.. Jeg vil også ha;-)

    Klem:-)

    SvarSlett
  24. Fint! Älskar renen, den röda från IKEA. Jättegulliga. Dina stjärnor är också toppen! Kramar Kicki

    SvarSlett
  25. Koselige bilder! :)
    Ikke den helt store julepyntinga hos meg enda heller, men nå er det ikke lenge til jeg skal ha ferie, og da skal det jammen stulles og stelles! :)
    Ha en fortsatt finfin uke!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  26. Kjempefin stemning hos deg:), liker så godt de røde stjernene,jeg har stjerner på hjernen for tiden;).
    Masse lykke til:)
    Klem

    SvarSlett
  27. Så lekkert og akkurat mye pyntet. Likte godt kommentaren om tvilling-svibel :)

    SvarSlett
  28. Takk for koselig kommentar! Utrolig søte sopper ;)

    SvarSlett
  29. Flotte bilder fra deg som alltid, du er så flink til å arrangere ting og tang på kreativt vis! Konglelove her i heimen og. Fine skatter!

    SvarSlett
  30. Hei og tusen takk for koselige ord inne hos meg :o) Vakker førjulstemning på bildene dine! Kan jeg spørre deg om de hvite hjertene på greinen i vinduet? Akkurat noe slikt er jeg nemlig på jakt etter!

    Ønsker deg en nydelig tid fram mot jul!

    Førjulsklem fra meg :o)

    SvarSlett
  31. Hei :)
    Titter innom de fine bidragene til NIBs juleutfordring og sanker inspirasjon og julestemning.
    Kjempefint bidrag og flotte bilder du viser her!
    God helg :) Klem

    SvarSlett

Kommentarer gjør meg glad!

Hvis du har et spørsmål, prøver jeg å besvare det under kommentaren din.